WEEK 11 + 12: 23/09 - 06/10, 2019

7 oktober 2019 - Quito, Ecuador

WEEK 11 + 12

Lieve mensjes,

Deze twee weken zijn even samen, want Bry had geen tijd of motivatie oeps.

De 23e was ik op de helft!! Verder heb ik deze week niet veel gedaan, behalve de standaard dingen. Op zaterdag gingen we uit met Lina en nog wat mensen voor Hugo z’n verjaardag, dit was erg gezellig, maar weer lekker vermoeiend. Dus zondag vanaf Lina een Uber naar huis genomen en daar de Tamales gegeten die ze voor ons gekocht had. Dit is een Colombiaans gerecht en ik heb geen idee hoe ik dit kan beschrijven.

Week 12 was ook niet heel bijzonder, tot vrijdag. Maar voor ik op de zaken voor uit loop: we zijn gestopt met de conversation club, het was niet heel nuttig en ik kreeg m’n punt uiteindelijk toch niet.
Verder ging ik dinsdag even lekker door m’n rug heen, gelukkig ben ik nu wel redelijk van de pijn af!
Allebei de weken hebben Car en ik heerlijke date nights gehad, waar ik zoveel van hou <3.

Vrijdag moesten we eerst nog naar school, ‘s middags hebben we nog even opgeruimd en rond 18u gingen we naar het vliegveld. Vanwege de spits kwamen we om 19:15 ongeveer aan en gingen we onze bagage inchecken. Daarna door naar migratie en door de douane. Vervolgens hard gelopen naar de restaurantjes en een lekkere, maar dure burrito gegeten. Toen, hup, het vliegtuig in. We hadden een kleine vertraging, maar deze hebben ze er ook weer afgevlogen! Weer door migratie en onze tas ophalen, vervolgens naar het hotel en hier een oké nachtje beleefd.

De volgende ochtend genoten van het ontbijtje en om hulp gevraagd aan de lieve man van het hotel, deze heeft ons bij een bushalte afgezet en toen zijn we met de bus naar Quitumbe gereden. Hier kwamen we er achter dat onze bus naar Canoa niet ging vanwege wat opstanden en stakingen. De president heeft op 4 oktober de subsidie voor brandstof stop gezet en hierdoor zijn de prijzen flink verhoogd voor het volk. Hierdoor hebben we ons plan aangepast en zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. Verder die dag zijn we naar El Panecillo gegaan, dit was erg mooi! Daarna nog wat rond gelopen en ‘s avonds makkelijk gegeten.

Op zondag hebben we eerst weer genoten van het ontbijt en vervolgens zijn we naar de belangrijkste kerken geweest in Quito. Daarna naar de kathedraal en deze ook opgeklommen. Later op de dag hebben we nog de ‘QUITO’ letters gezocht én gevonden. Hier stuitten we ook op een soort orchideeën expositie, dus hebben we deze ook maar even mee gepakt!

Ondanks de wijziging van de plannen waren het toch geslaagde eerste vakantie dagen! Morgen op naar Canoa!

Love u xxx