WEEK 19: 18/11 - 24/11, 2019

26 november 2019 - Cali, Colombia

WEEK 19

Lieve mensen,

Het avontuur is bijna over! Maar eerst nog wat leuke dingen doen natuurlijk ;).

Op maandagochtend moesten we eerst nog even naar school voor het laatste tentamen van Neuromarketing; ik heb een 4,0 en het vak voldoende afgesloten! Daarna zijn we naar huis gewandeld en vervolgens gingen we met Carolien d’r ouders naar Monserrate, daarna zijn we een kopje thee en koffie gaan drinken in een soort foodcourt in de buurt La Candelaria, ook wel bekend als het historisch centrum. Hier hebben we vervolgens rondgelopen en geluncht. Vervolgens wilden we naar het goudmuseum, maar deze was helaas dicht op maandag. Ondertussen was het kei hard aan het regenen dus zijn we richting huis gegaan en nog even snel een brood gekocht onderweg. Eenmaal thuis hebben we eventjes gerelaxed en ‘s avonds hebben wij héérlijk gegeten bij een Italiaans steakhouse! Carolien, Bert en ik deelde een rib-eye van 1 kilo (incl. bot)!! Wat was deze lekker mals, ben er nog van aan het na genieten!                                    Na het eten hebben we nog een drankje gedaan met Alejandra, de docent van Car en ook dit was zeer gezellig!

Op dinsdag hebben we lekker rustig ontbeten en vervolgens zijn we naar de Bogotá letters gewandeld, hier hebben we foto’s gemaakt en een Uber besteld naar het goud museum (Museo del Oro). Dit was een erg mooi museum, we wilden alles mee nemen! Daarna zijn we een soort souvenir markt ingelopen met verschillende kraampjes en hier hebben we wat gedronken. Vervolgens zijn we met de Uber naar school gereden om deze even te laten zien én om een arepa te eten bij Metroarepa ❤️. Toen zijn we naar huis gelopen, hebben we vast wat spullen mee gegeven en gechilld. ‘S avonds hebben we weer lekker gegeten bij WOK en daarna hebben Car, Bert en ik nog even lekker gekletst voordat we gingen slapen!

Woensdag ochtend hebben we voor de laatste keer met z’n vieren ontbeten en hebben we de ouders op een Uber naar her vliegveld gezet. Vervolgens hebben Carolien en ik alvast een vliegticket van Cartagena naar Bogotá voor 4 december geboekt en gekletst. Daarna heb ik gezellig met Senna gebeld, lekker gechilled en nog geleerd voor het laatste tentamen terwijl Steve aan de andere kant van de lijn met z’n huiswerk bezig was😊. ‘S avonds hebben we Nico, Lina en de Boliviaanse meiden nog een cadeautje gegeven en wat waren ze er blij mee!! Daarna hadden we ons allerlaatste tentamen van de Konrad: Geopolitics. Dit tentamen mochten we samen maken, het waren 20 multiple choice vragen en wij waren wel geteld binnen 5 minuten klaar met als eindresultaat een 4,5!

Al met al hebben we al onze vakken voldoende afgerond en kunnen we nu genieten van onze vakantie :).

Na het tentamen zijn we gaan avondeten bij Alejandra, dit was super gezellig! Haar dochter, neef (degene die niet aan Carolien wordt gekoppeld) en zijn vrouw waren er ook en super aardig allemaal! We hebben ook heel lekker gegeten: een platacone “taco”, die je kon beleggen met kaas, sla, guacamole, bonen, gehakt en kip!

Ook aan Alejandra hebben wij stroopwafels en een zakje pepernoten gegeven en ook zij was er zielsgelukkig mee! Na het eten hebben we nog heerlijk gekletst en rond 12 uur gingen we naar huis, gelukkig woont zij één verdieping boven ons, dus waren we zo thuis! Hier hebben Car en ik nog even gekletst en daarna heerlijk geslapen.

De volgende dag, donderdag, werd ik ‘S middags wakker en heb ik rustig ontbeten, mn nagels gelakt en in bed serie gekeken hihi. ‘S avonds hebben wij onze heerlijke lasagne gegeten en hebben we alles weer ingepakt voor ons laatste avontuur voor we weer terugkomen!

Op vrijdag stonden wij om 6:15/6:30 op, om vervolgens de Uber in te gaan op weg naar busstation Salitre om daarna te gaan naar Armenia en daarna Salento!          Rond 17:00 kwamen wij aan in Armenia en uurtje later stonden wij voor ons hostel in Salento! Het is een prima hostel, beetje een hard bed en een kuil in het midden waardoor Car en ik lekker knus bij elkaar lagen. ‘S avonds hebben we heerlijk gegeten bij een schattig, klein Venezuelaans restaurantje (er stonden wel geteld 4 tafels in).

Zaterdagochtend hebben we lekker in de buitenlucht ontbeten en vervolgens zijn we naar het main plein gelopen en hebben we tickets naar Cocora gekocht en mochten we de Jeep in. Na zo’n 20 minuten kwamen we daar aan en begonnen we aan onze tocht naar boven, wat een geweldig mooie natuur hebben ze hier! Het is een mega groot palmbomen park en zoals de meeste weten ben ik dol op palmbomen!!                                           Na 5km te hebben gelopen zijn we teruggereden en hebben we eerst geluncht en daarna nog even rondgelopen om vervolgens even uit te rusten! ‘S avonds hebben we weer lekker gegeten en onze spullen weer ingepakt.          Salento is een heel klein, schattig dorpje wat ik iedereen zou aanraden als je ooit in Colombia bent!

Op zondag ging onze reis weer door naar Calí, de reis ging vlekkeloos al zeg ik het zelf: van de ene bus zo in de andere bus en minimale wachttijd! Eenmaal in Calí hebben we een Uber gepakt naar het hostel en ‘s avonds hebben we lekker gegeten bij een lokaal pizza tentje!          Het hostel ziet er vooral erg mooi uit, maar ook hier hebben we een hard bed en vooral harde kussens, een mediocre douche, maar wel een prima ontbijtje!

Dikke kus Bry