WEEK 6: 19/08 - 25/08, 2019

26 augustus 2019 - Bogotá, Colombia

WEEK 6

Oeh, we waren gebleven bij een cliffhanger, alleen dan zonder doden of spanning lol. Maandag was onze laatste dag in Medellín, we hebben vanochtend een Comuna 13 tour gedaan. de meeste gevaarlijke neighborhood in Medellín. Althans, dat was het vroeger, tegenwoordig is het omgetoverd tot een veilige toeristen plek. Hier hebben we veel mooie graffiti gezien en wat dingen geleerd over de omgeving, het was tot onze verbazing alleen in het Spaans, dus heel veel heb ik ook weer niet geleerd hihi. Verder hebben we nog een hip-hop straatvoorstelling mee gemaakt, leuke kraampjes bekeken en zelf ook nog onze 'tag' op een muur mogen zetten met graffiti. Na de tour zijn we met een Uber naar de dierentuin Sante Fe gegaan en hier hebben we rustig geluncht en rondgelopen. En zoals Carolien zei: 'er is vandaag nog een extra diersoort in deze dierentuin. De exotische fruitjes.' - aka wij. Ik zal me in Nederland nooit meer zo bekeken voelen als dat wij hier worden aangestaard, er werden letterlijk foto's van ons gemaakt door een kind van 8/9 denk ik. Wat 'ie er mee moet? Geen idee, maar ik hoop dat hij geniet van onze witte koppies en witte beentjes. Na de dierentuin, die wel erg mooi was maar niet zo groot, zijn we met een Uber naar een winkelcentrum in de buurt van het busstation gegaan. Hier hebben we even rondgeslenterd, mega veel snacks ingeslagen (het was goedkoper, dus deze arme studenten en gierige Nederlanders waren blij) en daarna heerlijk gegeten. Vervolgens hebben we onze lange broeken aangetrokken en zijn we naar het busstation gelopen. Na onze lange busreis van 22:45 tot 8:30, moest ik natuurlijk intens nodig plassen, maar we hadden geen cash geld meer. Conclusie: ik lichtelijk chagrijnig en Carolien moest lachen.

Woensdag gingen we naar een ander appartement kijken en oh mijn hemel!! It's amazeballs. 3 kamers, 2 badkamers, een keuken, een terras, een bank, een tafel die groter is dan 1 bij 1 én het is in een veel mooiere buurt! Dus toen we thuis kwamen, hebben we gelijk naar de prijs gekeken en gereserveerd! Vervolgens wilden we dit appartement een week verlengen, maar too bad, dit was niet mogelijk, dus hebben we ook naar een hotel voor een week gezocht.

De dag die volgende, aka donderdag, hadden we voor de tweede dag op rij geen warm water uit onze douche en als er iets is wat ik toch haat is het koud douchen. Denk gelijk weer terug aan Rome. Vervolgens hadden we problemen met de reservering van ons appartement en ik was chagrijnig omdat m'n docent tijdens de Engelse les Spaans praatte. Gelukkig is het appartement nu gefixt en heeft m'n docent vrijdag Engels gepraat ;). Omg en we hebben zelf frietjes gemaakt, amazeballs. In het weekend hebben we nog de laatste dingen gewassen, onze tassen/koffers ingepakt en ons dood geërgerd aan de bouwvakkers in het appartement boven ons, blijkbaar is 8 uur een mooie tijd om met sloophamers te beginnen.

Op zondag, vandaag voor mij nog, moesten we uit ons appartement om 14:00. In de ochtend hebben we dus rustig de laatste dingen ingepakt, tot we muziek van de straat hoorde komen, een parade. Deze hebben we voor een groot deel bekeken en daarna nog de laatste spullen afgewassen. Maar door de parade waren we bang dat we moesten gaan lopen met ons hele hebben en houden (lees: ik heb m'n grote en normale rugzak en een kleine koffer, Car heeft een kleine en grote koffer en samen hebben we nog zo'n 2 á 3 andere tassen met onder andere eten en kookgerei), thank the lord, was de parade voorbij en de wegen weer open om 14u. Dus wij met alles de Uber in - paste net - en vervolgens Hotel Living 55 in. Hier moesten we even wachten tot we konden in checken om 14:45 en toen waren we amazed bij de kamer, het is zo ontzettend mooi! Vervolgens hebben we het appartement betaald en nog wat boodschapjes gedaan. 'S avonds even cheat day bij de Mac gehouden en wat aan school gedaan. Ik ga nog even heeeerlijk serie kijken in ons mega lekkere bed en dan lekker slapen.

I love you all xxx

Ps. And as promised, de foto's !