WEEK 5: 12/08 - 18/08, 2019

20 augustus 2019 - Bogotá, Colombia

WEEK 5

Het begin van de week is eigenlijk erg standaard: we zijn naar school geweest, aan school gezeten, boodschappen gedaan en wat wasjes gedraaid. We zijn echter wel weer naar een appartement wezen kijken wat nog niet af was, één pit had en aparte kamers; niet helemaal wat we willen dus. Verder hebben we een break-up gehad met ons groepje van Geopolitics, ze deden niks tot ze op het laatste moment gingen stressen en wilden profiteren van ons werk; jaa daaaag.

Op vrijdag, gingen we eerst naar school, even de laatste spulletjes in gepakt en ik nog m'n laatste les gevolgd en daarna zijn we met een Uber naar station Salirte gereden. Hier hebben we een kaartje gekocht voor de bus naar Medellín, we moesten nog even wachten op het station en natuurlijk kunnen wij geen nee zeggen tegen de Dunkin' Donuts hihi. Vervolgens vanaf 14:45  in een bus gezeten om aan te komen om 2:53, met één tussenstop tussendoor. Deze tussenstop was echter wel heerlijk, want in Medellín was het al lekker plakkerig van de warmte, way better dan in Bogotá! Anyhow, eenmaal aangekomen in Medellín zijn we op zoek gegaan naar ons hotel. Dit was al een beetje een creepy buurtje, we moesten een trappetje op en kregen vervolgens een 1 persoonsbed voor met z'n tweeën, dus Carolien heeft even streng verteld dat we een groter bed wilden. Dat was gelukt, soort van, we hadden nu een twijfelaar en nog steeds een wc waar je niet op kon zitten zonder met je knieën de muur voor je aan te raken.
De dag daarna hebben we dan ook weer gelijk uit gecheckt en naar een beter hotel gelopen, onderweg nog even lekker gegeten en een beetje verbrand op de schouders; oeps. Eenmaal aangekomen bij het andere hotel waren we al een stuk blijer, deze was schoon, mooie douche en we hadden allebei een 2 persoonsbed. Vervolgens hebben we nog even rondgelopen, we wilden nog naar een museum, maar alles sloot al vroeg dus dit had geen zin. In de avond hebben we wel echt heerlijk gegeten bij Casa Di Mazza! Carolien had als voorgerecht bruschetta's met champignon en zoals vele weten, ik hou niet van champignons en ik kan je ook niet vertellen wat het precies was, maar het was amazing. Daarna ook weer heerlijke hoofdgerechten, cocktails en desserts. Toen lekker vol weer ons leven geriskeerd tijdens het oversteken en vervolgens zijn we lekker gaan slapen.
Op zondag, de laatste dag van deze week alweer, gingen we naar Guatapé. Dus wij weer vrolijk naar Terminal Norte om een kaartje te kopen, moesten we nog 2 uur wachten.. We hadden geen zin om op het station te wachten, dus zijn we gaan lopen naar de Botanische Tuin in Medellín, deze tipte zeker niet aan de tuinen in Valencia, maar het was een leuke tijdsbesteding. Vervolgens nog wat gegeten en daarna de bus in, wat een heerlijke ritje; in een oude truck/busje, raampje open, lekker weer en de wind door je haren.
De bedoeling was dat we pas in Guatapé uit zouden stappen en vanaf daar een tuk tuk te nemen naar Pierda, echter het was al later dan gepland dus zijn we uitgestapt in Pierda en vanaf hier naar El Peñol gelopen. Dit is een mega berg met 740 treden en het uitzicht was adembenemend mooi! Na El Peñol zijn we met de tuk tuk naar Guatapé gegaan en hier genoten van de kleurrijke straatjes en leuke kraampjes bekeken. 'S avonds gingen we weer met de bus terug en eenmaal thuis zijn we bijna gelijk naar bed gegaan!

De rest van Medellín horen jullie volgende week!

Dikke kus xxx

Ps. De foto's komen ook volgende week. Als je niet kan wachten moet je me even een appje sturen joe.

1. Xxaab:
    25 augustus 2019