WEEK 8: 02/09 - 08/09, 2019

11 september 2019 - Bogotá, Colombia

WEEK 8

Beste fam, friends & maybe vreemden,

Deze week waren de meeste mid terms exams. Dit zijn kleine (meestal) meerkeuze toetsen waar je bijna gelijk je cijfer van krijgt. Op maandag hadden we neuromarketing, op woensdag Geopolitics en op vrijdag had ik habilidades gerenciales en international marketing.

Mijn cijfers:
Neuromarketing: 3.4
Geopolitics: 4.2
Habilidades: 3.5
International marketing: 3.96

To be clear: het is hier een schaal van 1 tot 5, dus ik heb tot nu toe voor alles voldoende joehoe.

Verder hadden we op maandag Monopolie gekocht en hebben we al een lekker cozy een game night gehad, wat houd ik hier toch van! (Ookal heb ik pas één keer gewonen van de drie).

Ah, donderdag. Toen ik 's avonds lekker in bed lag, klaar om in slaap te vallen, ging mijn deur piepend open; "Bry? Ben je wakker?" volgde. Vervolgens komt Car m'n kamer in en vroeg of ik dat geluid ook hoorde; een helikopter over onze zone. Dus wij ruim een half uur naar buiten gekeken en op elk social media platform gezocht of we konden vinden waarvoor het was. "¿Qué paso con el helicoptor?" Was de vraag die op Twitter het meest werd gesteld, maar het antwoord geven ho maar. Toen de helikopter weer weg  vloog, zijn we allebei rustig gaan slapen.
De volgende dag bleek het te gaan om 9 ontsnapten gevangen, waarvan we nu nog steeds niet weten of ze weer vast zitten.

Verder zijn we zaterdag voor het eerst hier uit geweest. Lina had mij uitgenodigd voor een graduation party van een vriendin, waarop ik vroeg of Carolien ook mee mocht en dat mocht :). Het was echt super gezellig! Iedereen keek ons natuurlijk weer aan als exotisch fruit toen we binnenkwamen, maar toen The Blacksheep (de naam) uiteindelijk volstond viel het allemaal wel mee en was het vooral erg leuk! Mijn shine moment was natuurlijk toen Traag van Bizzey en 18+ van Afro Bros op kwamen, thanks to the pikkies, vooral Emaney en natuurlijk gewoon de Nederlandse hits, wist ik de hele tekst. Rond 2:15 gingen we naar huis, inmiddels lag Lina al te slapen in de kroeg, dus het was de hoogste tijd. Eenmaal thuis hebben we nog even met z'n drieën gekletst en wat gegeten en vervolgens zijn we lekker gaan slapen.
Op zondag zijn we heerlijk opgestaan met pannenkoeken van Car <3.

Verder kregen we deze dag een fantastische ruzie met de lieftallige Mexicanen. We zaten met ze in een groepje met Neuromarketing en we moesten wat inleveren, nou prima wij zouden er in de middag aan gaan. Toen appten ze in de middag met 'wij hebben dit gemaakt, jullie moeten het even lezen en dingen toevoegen'. En 5 minuten later 'je moet wel meer toevoegen dan alleen je naam' - Well excuse me dat ik Spaans niet zo snel kan lezen, maar prima. Een paar uur later hadden we onze stukken toegevoegd om te horen te krijgen dat alles fout was en ons Spaans slecht, no shit Sherlock, daarom vroegen we of jullie het konden nakijken. Daarna heeft ze alles veranderd in ongeveer hetzelfde alleen met andere woorden en hebben ze ons verwijderd uit het document, zodat we er niet naar konden kijken noch voorbereiden voor de presentatie. Verder gingen ze opeens moeilijk doen over ons Engels: "We zijn in Colombia, dit is een Spaanstalig land, dus degenen die zich moeten aanpassen zijn jullie" - RUDE.
De volgende dag (is onderdeel van week 9, maar vertel het even af) kwamen wij op school aan en troffen hun al aan met de docente, die vervolgens aan ons vroeg of wij een apart powerpoint gemaakt hadden. Hierop hebben wij onze kant uitgelegd en heeft ze besloten dat we wel met z'n alle moesten presenteren, dus de Mexicanen moesten vertellen wat we moesten presenteren en ons weer toegang geven tot het document. Vervolgens tijdens de presentatie kwamen we erachter dat ze allemaal plaatjes hadden veranderd en moesten we improviseren, in het Spaans. Na de les hebben we het gemeld bij de contactpersoon van school en die heeft met ze gepraat. Echter, Nico is hier nieuw en heeft het niet heel soepel opgelost naar mijn mening, maar hij moet ook nog leren. Na hun gesprek kregen we een berichtje: 'waarom hebben jullie geklaagd, jullie hebben niet eens wat gedaan'. Ik denk dat het duidelijk is dat wij nooit meer met hun samen willen werken en ze ontzettend onaardig vinden.

Een hele dikke kus,

Bry <3