WEEK 9: 09/09 - 15/09, 2019

18 september 2019 - Bogotá, Colombia

WEEK 9

Lieve vrienden, familie en strangers,

Deze week hebben we vrij weinig gedaan, natuurlijk naar school en onze huishoudelijke taken verricht, whooptiedoo! However, op woensdag hadden wij zin in ijs, dus op Google Maps gezocht naar een ijssalon in de buurt: Orso. We waren om toen we stroopwafels zagen! Dus wij op een regenachtige dag naar Orso en een heerlijke milkshake gedronken. Ik hoor jullie denken "Hoe zit het met de stroopwafels?" - Mega duur en we hebben nog een pakje in de vriezer dus we vonden het het nog niet waard.
Voor de rest nog een 4.6 voor Trade Marketing gekregen, dus de eerste 40% voldoende afgerond bij alle vakken! Verder op donderdag een activiteit gehad met Neuromarketing, ik heb nu eindelijk een keer een VR bril op gehad en ik mocht boogschieten!

Het weekend was erg leuk! Op zaterdag heb ik eerst met mama gefacetimed <3. Daarna nog wat voor Neuromarketing gedaan en vervolgens kwamen Vanessa en Volmar het geleende geld terug brengen. Vervolgens nodigden ze ons uit om mee te gaan en arepa's te eten bij Volmar thuis. Dus wij de taxi in en onderweg stopten we bij panadería Madrid om iets lekkers te eten genaamd Milhoja; een soort tompouce met slagroom en bovenop arequipe! Daarna vervolgden we onze weg naar zijn huis, maar onderweg stopten we even bij een winkelcentrum en zijn we de Jumbo in geweest, een mega grote supermarkt. Carolien en ik waren verliefd en verkocht, ze verkochten zelfs speculaas!! Daarna wel echt doorgelopen naar z'n huis en hier hebben we zelf onze arepa mogen draaien en eten. Na het eten hebben we heerlijk gedanst met z'n alle (inclusief Volmars super lieve moeder en nichtje). Daarna lekker naar huis en na genieten van een leuke dag!
Op zondag was het weer een super leuke leerontwijkende dag: we gingen maar boodschappen doen bij een andere Carulla (very nice) en onderweg naar huis hebben we een heerlijk cookie met chemisch ijs gegeten bij The Cookie Jaar, ja het is echt de naam, ik kan er ook niet over uit. Helaas heb ik hier een soort voedselvergiftiging aan over gehouden, althans we denken dat het door het ijs komt (kwam ik de volgende dag achter). Vervolgens thuis de film 'tall girl' gekeken, met de meest vieze chips. Note to self: de goedkoopste versie is niet altijd het beste. Wij waren er van overtuigd dat het gewoon naturel chips was, niets was minder waar. Het waren drie smaken: naturel, bananen chips en chicharron (gefrituurd buikspek), wat een dag. Daarna wel heerlijk taco's gegeten: we hebben een oven!! Hier zijn we zó excited over, nu kunnen we veel meer eten!! Hoe erg je sommige dingen kan missen is niet normaal.

Verder een update over de Mexicanen: het is net de basisschool. Ze hebben vrijdag een foto van ons genomen en toen ik in het Engels begon te praten, was het natuurlijk nodig om te zuchten en elkaar aan te kijken. Maar sindsdien zijn ze al minder vervelend, dus helemaal prima.

Om af te sluiten, ik zit wel even een beetje in een dipje. Ik zou toch graag eventjes even thuis op de bank zitten met papa en mama, maar ik ben alweer bijna op de helft! Nog 82 dagen (vanaf de 15e, kunnen natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen).

Kusjes xxx

Ps. filmpje van onze arepa maak kunsten zijn op aanvraag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade