WEEK 2 + 3, 22/07 - 04/08, 2019

5 augustus 2019 - Bogotá, Colombia

WEEK 2 + 3

Lieve mensen,

Ten eerste even mijn excuses voor het feit dat ik nu pas schrijf, de afgelopen week was erg druk, maar vooral gezellig. Hierna zal ik proberen wel weer elke week te schrijven, maar ik kan niks beloven.

WEEK 2

Op maandag begonnen mijn lessen, thank god, want dan had ik weer wat te doen. Alle lessen zijn eigenlijk wel prima, Neuromarketing is in het Spaans dus dat is even aanpoten, maar verder zijn ze wel oké, bij International Marketing was het de eerste keer dat mensen met me wilden praten wat erg gezellig was. Verder heb ik in week 2 eigenlijk vooral series gekeken, wat aan school gedaan en geslapen besef ik nu.

WEEK 3

Deze week ging al veel beter, however, op maandag gingen Raquel, Yasmin (allebei uit Bolivia) en ik naar migratie Colombia. Hier hebben we vooral veel gewacht (lees: 3 of 4 uur) en de uitvoering zelf duurde zo'n 20 minuutjes; je nummertje wordt geroepen, je gaat op een stoel zitten, ze vullen je gegevens in en je betaald. Vervolgens wordt je weer naar de wachtkamer gestuurd en daarna wordt er een foto van je gemaakt en nemen ze je vingerafdrukken af. #Crimineel. Nadien wordt er verteld dat ze er 5 werkdagen over doen om je kaart te maken en mag je weer gaan.
Op dinsdag kwam Carolien, dit was erg gezellig, we hebben lekker gekletst en wat boodschappen gedaan. Good for me: Carolien vind koken leuk! Dus ik eet weer 3 maaltijden per dag en meestal ook nog gezond! Na het eten was ik lekker af, dit vind ik dan weer minder erg dus dat is perfect!
Verder gingen we op vrijdag na school met de internationals naar La Calendaria, het historische centrum van Bogotá. Dit was erg leuk en mooi om te zien, de gids was ook erg goed! Ze vertelde het eerst in het Spaans en vroeg daarna meestal of we het begrepen hadden of vertelde het in het Engels. Na de tour gingen we weer vrolijk de Transmilenio in, het bussysteem in Colombia, wat een verschrikking, maar wel weer een ervaring.

Verder hebben we deze week vooral gekletst, gelachen, gechilled en het meest luxe winkelcentrum per ongeluk bezocht. Lekker 12 donuts gekocht onder het mom 'maandag zijn ze ook nog goed' - eindstand: nog geen 24 uur later waren ze op. Oeps.

Ik ben erg blij dat het zo goed klikt met Carolien, het gaat super natuurlijk en gezellig. Hoewel ik het wel veel leuker en gezelliger vind nu, mis ik Nederland en iedereen nog steeds wel ontzettend.  Ik heb er ontzettend veel zin in om straks weer een hele lange tijd thuis te zijn! Maar eerst nog 4 maanden knallen hier en lekker reizen.

Dikke kus,

Bry <3