WEEK 4: 05/08 - 11/08, 2019

12 augustus 2019 - Bogotá, Colombia

WEEK 4

Hi lieve mensen,

Deze week begon natuurlijk weer op maandagochtend om 6 uur omdat we vervolgens les hebben om 7:30. Wat een tijdstip, hoe gaan we dat in godsnaam nog 4 maanden volhouden? Maar goed, na deze les kwam er een vriendin van Carolien: Becky uit Engeland, wat een leuke, spontane en lieve meid!
Voordat we een activiteit met Becky gingen doen, moest Carolien eerst weer even naar school en ik ging weer naar Migratie om mijn cédula extranjero op te halen. Thank god hadden ze de mijne al klaar liggen, Yasmin had helaas minder geluk hiermee. Daarna zijn we weer terug gegaan met een bus, dit was een ervaring op zich: ik was nog aan het betalen en hij reed al, ik had 2 stangen vast en viel nog steeds om en ik dacht dat bus 12 op de uithof druk was, kort gezegd: daar heb je ruimte zat. Maar ik heb hier wel om kunnen lachen en kunnen bedenken: never again (als het even kan).
Vervolgens Carolien langs gehaald op school en samen naar huis gelopen, hier hebben we nog even gegeten en daarna met z'n drieën naar Monserrate. Jaa, ik ben hier al geweest, maar dit keer was veel beter! Ten eerste had ik mensen waarmee ik Engels mee kon praten én het was veel minder druk. Hierna is Becky door La Candelaria gaan lopen en zijn Car en ik richting huis gegaan met een pitstop bij de Subway hihi.

Op dinsdag zijn we na school, met z'n drieën weer op pad geweest. Dit keer gingen we naar Zipaquirá, een dorpje in de buurt. We gingen met de Uber naar Portal Norte en met de bus verder naar Zipaquirá. Dit was een super leuk en kleurrijk dorpje! Toen zijn we verder gewandeld naar The Salt Cathedral van Colombia, blijkbaar zijn er 3 op de hele wereld, 1 hier en 2 in Polen (als ik het goed heb). However, het is het eerste wereldwonder van Colombia en ik moet toegeven, ik was er eerst heel sceptisch over en ik wilde er niet veel geld voor betalen, maar het was erg indrukwekkend en leuk om gezien te hebben! - Het scheelt ook dat ik korting kreeg met m'n cédula ;). Na The Salt Cathedral zijn we weer terug gelopen, op het plein was een soort huldiging voor de winnaar van de Tour de France, dit was echter later op de avond dus dit hebben we niet meegemaakt. Vervolgens weer op de bus gehopt en terug naar Bogotá, hier zijn we heeeerlijk uiteten geweest bij WOK: amazeballs. Dit beschrijft al het eten, ik heb genoten van de eerste hap tot het nagenieten op de terugweg (en stiekem nog steeds).

Woensdag was Becky een fietstour doen, dus zijn we even naar de éxito geweest, hebben we een draad gespannen in huis om de was overheen te hangen, want ze kennen hier geen wasrek en onze reis naar Quito geboekt!! Verder 's avonds gegeten en gekletst met Becky voor ze weer terug ging naar Engeland.
Donderdag was niet zo interessant, maar vrijdag hadden we weer een activiteit met de internationals. We hadden geen idee wat we gingen doen, dus toen we aankwamen bij de Katholieke school waren we erg benieuwd. We hadden ook gehoopt op wat Europeanen, maar helaas, wij zijn het exotische fruit van Colombia. De eerste activiteit ging over instrumenten uit Colombia, dit was wel leuk, maar voor mij duurde het wel ietsjes te lang. Vervolgens gingen we dansen; wij zijn hier niet voor gemaakt. We denken dat Colombianen gewoon een bot missen in hun rug of iets, zo snel dat ze bewegen. Maar we hebben erg hard gelachen, onze eigen dansjes bedacht en het heel warm gehad. Hierna volgde een "cooling down" activiteit. "You are in a white room, in this room there is a tree. Imagine that there is a light above this tree. Inhala - exhala. Your negative thoughts leave your body as you breath out."
Jullie kennen mij allemaal redelijk goed en weten dus dat ik dit niet echt serieus kan nemen, vooral niet als Nico (contact persoon/ hulp voor de internationals) alles voor je wilt translaten, we hebben hard ons best moeten doen om onze lach in te houden met z'n drieën.

Na deze activiteiten zouden Nicolas, Carolien en ik een appartement gaan bezoeken om te kijken of we daar willen gaan wonen. Helaas duurde het nog wel even voor we er mochten kijken, dus zijn we eerst even iets gaan eten en daarna in het historische park van Chaperino gezeten. Het appartement was echt heel mooi en eigenlijk bijna perfect, helaas had het maar 1 bed. Inprincipe zou het kunnen, maar we willen toch even kijken of er nog iets beters is. 'S avonds hebben we nog gegeten en samen een film gekeken, wat weer erg gezellig was <3.

Verder hebben we in het weekend vrij weinig gedaan, op zaterdag hebben we aan school gezeten en boodschappen gedaan en zondag (vandaag) hebben we een pyjama dag gehouden en heerlijk pancakes ontbeten en geluncht.

xxxx

Ps. Aankomend weekend gaan we naar Médellin, zo veel zin in! (Spoiler)

1. Laiza:
    12 augustus 2019
    Echt leuk Bry! Waar verblijf je nu? Heb je fotos?